Kancelaria Brokerska CONTENT INSURANCE
Anna Borowiak Broker Ubezpieczeniowy
75-324 Koszalin
ul. Projektantów 9/9

tel./fax: 094 347-11-31
tel. kom.: 605-098-060
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.contentbroker.pl

Gazeta Ubezpieczeniowa

  1. Spersonalizowane strony internetowe otrzymają wybrani pośrednicy współpracujący z serwisem Bezpieczny.pl. Nowoczesne witryny pozwolą na skuteczniejsze pozyskiwanie klientów w internecie oraz wzmocnią markę osobistą agenta.

    – Znam wiele firm, które tworzą lokalne biura franszyzowe, brandując je nazwami dystrybutorów lub towarzystw ubezpieczeniowych, zwłaszcza w Polsce powiatowej i gminnej. Proces brandowania biur jest jednak bardzo kosztowny i wymagający operacyjnie. Postanowiliśmy działać alternatywnie oraz uzupełniająco, zwiększając bezpośrednią rolę osoby fizycznej jako pośrednika, tworząc relacje z klientem – tłumaczy Andrzej Adamczyk,prezes Bezpieczny.pl.


    Strony mają być w pełni responsywne, czyli dostosowane zarówno do przeglądania za pośrednictwem komputera, jak i smartfona. Pozwolą na szybki kontakt z agentem oraz znalezienie jego biura na mapie. Dodatkowo strony będą połączone z mechanizmem geolokalizacyjnym Google, który zwiększa zauważalność strony w najbliższej okolicy agenta.

    Jeszcze w tym roku swoje witryny otrzyma pierwszy tysiąc pośredników współpracujących z Bezpieczny.pl. Czterystu z nich otrzyma również od serwisu dedykowane domeny internetowe.

    Obecnie dla zdecydowanej większości klientów głównym źródłem informacji o produkcie ubezpieczeniowym jest internet. Transakcja z kolei, czyli sposób zawarcia umowy ubezpieczeniowej, uzależniona jest wyłącznie od preferencji konsumenta, z którymi nie należy walczyć, tylko  się do nich dostosować. Tymczasem offline’owy, organiczny pośrednik nie posiada zwykle wystarczających zasobów ekonomicznych oraz technologicznych (zaplecze informatyczne), by utrzymać stronę internetową na najwyższym technologicznym poziomie– dodaje Andrzej Adamczyk.

    Z oferty będą mogli skorzystać zarówno agenci wyłączni Generali, jak multiagenci i „multiofwce” (istnieje możliwość umieszczenia na stronie logotypów wszystkich oferowanych towarzystw).
    (AW, źródło: Bezpieczny.pl)

  2. Nationale-Nederlanden we współpracy z Ringier Axel Springer (RAS) stworzyło serwis najwiekszykibic.onet.pl. Można w nim znaleźć materiały redakcyjne o budowaniu relacji z dzieckiem oraz o roli ojca w wychowaniu dzieci.

    W serwisie można znaleźć wskazówki, jak rozwijać w dziecku dobre nawyki, aktywności, w które warto się zaangażować, a także pomysły, jak zorganizować życie domowe, tak aby przebiegało ono harmonijnie i bez zakłóceń. Wyróżnikiem serwisu jest możliwość współtworzenia treści przez czytelników. To oni decydują, które tematy chcieliby czytać w pierwszej kolejności, a także mogą dzielić się bazą ciekawych miejsc do odwiedzenia. Dzięki temu powstanie interaktywna mapa ciekawych i przyjaznych rodzinom miejsc.

    W ramach platformy Największy Kibic dostępne są materiały tworzone we współpracy z psycholożką i dziennikarką Małgorzatą Ohmeoraz Kamilem Nowakiem, autorem jednego z najpopularniejszych parentingowych blogów w Polsce – Blog Ojciec.

    W serwisie Największy Kibic kładziemy nacisk na relacje ojciec-dziecko. Są to więzi, które trzeba pielęgnować i wspierać. Dlatego stworzyliśmy konkurs dla kobiet, który ma je zachęcić do zastanowienia się, za co doceniają i za co chciałyby podziękować ojcom swoim dzieci– mówi Marta Maszewska-Danielewiczz Nationale-Nederlanden.

    Serwis jest dostępny pod adresem:
    https://najwiekszykibic.onet.pl/
    (AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

  3. MetLife wprowadził do oferty dodatkowe indywidualne ubezpieczenie „Uszkodzenie Ciała po Wypadku”, które zapewnia ochronę nawet przy niewielkich urazach.

    – Polisa NNW, nawet najlepiej dopasowana, przed wypadkami nas nie uchroni, ale zabezpieczy przed ich skutkami finansowymi. Jednak tego typu produkty najczęściej zapewniają wypłatę świadczenia w przypadku stwierdzenia tzw. trwałego uszczerbku na zdrowiu, a za takie zazwyczaj są uznawane uszkodzenia ciała, które są nieodwracalne i nie rokują poprawy. Wiele urazów, np. ran, zwichnięć, skręceń czy złamań, nie powoduje trwałego uszczerbku i w związku z tym nie są one obejmowane ochroną. Z punktu widzenia klientów bardzo ważne jest, aby zakres ubezpieczenia był jak najszerszy i nasz nowy produkt to oferuje. Naszym celem jest też szybka wypłata świadczenia, od razu po wypadku, tak aby klienci nie musieli czekać na zakończenie procesu leczenia czy rehabilitacji. W przypadku urazu potrzebny jest szybki dostęp do pieniędzy i rehabilitacji, a dzięki naszej ofercie klienci nie będą musieli ponosić kosztów z tym związanych – mówi Bożena Trzaska,dyrektor ds. Rozwoju Produktów Ochronnych MetLife.

    Oprócz wsparcia finansowego za konkretne zdarzenie w ramach umowy, dostępny jest bezpłatny Pakiet Rehabilitacyjny Assistance, który klienci otrzymują w razie wypadku przy sumie ubezpieczenia równej lub wyższej niż 50 tys. zł. Pakiet dostępny jest zarówno dla ubezpieczonego, jak i współubezpieczonego. Zakres usług assistance został dopasowany do najczęstszych potrzeb klientów po wypadku i obejmuje organizację i pokrycie kosztów rehabilitacji, konsultacji lekarzy specjalistów, ortopedy czy chirurga, zakupu lub wypożyczenia oraz dostarczenia sprzętu rehabilitacyjnego, transport medyczny czy infolinię medyczną.

    Umowa „Uszkodzenie Ciała po Wypadku” zawierana jest na 5 lat, automatycznie przedłużana na kolejne 5-letnie okresy i trwa do końca umowy podstawowej lub do 75. roku życia osoby ubezpieczonej. Minimalna suma ubezpieczenia wynosi 10 tys. zł, a maksymalna 100 tys. zł.

    Ubezpieczenie dostępne jest jako umowa dodatkowa do umów podstawowych: „MetLife na Życie”, „MetLife Gwarancja Jutra”, „Gwarantowana Emerytura+” oraz „MetLife Gwarantowana Ochrona”.
    (AM, źródło: MetLife)

  4. 30-latkowie to grupa najczęściej korzystająca ze zwolnień lekarskich. Wśród specjalistów, do których chodzą najwięcej, są ginekolog, dermatolog, ortopeda oraz endokrynolog – wynika z analizy Saltus Ubezpieczenia.

    – Najczęściej 30-latkowie korzystają z diagnostyki laboratoryjnej, to ponad połowa zamawianych przez nich świadczeń medycznych. Na drugim miejscy znajdują się konsultacje specjalistyczne, a na trzecim diagnostyka obrazowa. Wizyty u internisty to jedynie niecałe 7% usług zdrowotnych, z których korzystają. Choć sporo ze świadczeń związanych jest z ciążą, to statystyki potwierdzają niestety, że pokolenie Y cierpi na więcej problemów zdrowotnych niż ich rodzice w tym wieku – zauważa Xenia Kruszewska,dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

    Wśród specjalistów, do których najczęściej chodzą osoby pomiędzy 30. a 39. rokiem życia ubezpieczone w SALTUS TUW, znajdują się ginekolog, dermatolog, ortopeda, endokrynolog, laryngolog.

    Porady ginekologiczne stanowią 28% konsultacji, z których co miesiąc korzysta ta grupa wiekowa. 12% to wizyty dermatologiczne, a 11% to porady ortopedyczne. O pomoc do endokrynologa zwracają się w 10% przypadków, a do ortopedy w 7%. W dalszej kolejności korzystają z konsultacji okulistycznych, neurologicznych, alergologicznych, kardiologicznych i gastrologicznych.

    Bardzo istotnym zjawiskiem, którego nie można bagatelizować, jest fakt, że wielu 30-latków zmaga się z zaburzeniami hormonalnymi. Żadna inna spośród 5 analizowanych przez nas grup wiekowych nie odbywa miesięcznie tylu konsultacji endokrynologicznych co oni. Ich wizyty stanowią 27% ogółu. Problemy hormonalne mogą być powodowane m.in. przez nadmierny stres oraz zbyt małą aktywność fizyczną, czyli zjawiska powszechne wśród millenialsów – dodaje Xenia Kruszewska.

    Osoby pomiędzy 30. a 39. rokiem życia są też grupą, która wykonuje najwięcej badań laboratoryjnych – 24% ogółu. Najczęściej są to podstawowe badania profilaktyczne, czyli morfologia krwi, sprawdzenie poziomu TSH, badanie ogólne moczu, kontrola fT4, analiza poziomu glukozy.

    W dalszej kolejności wykonują próby wątrobowe, sprawdzają poziom fT3, kreatyniny oraz kontrolują poziom cholesterolu za pomocą lipidogramu. Z kolei do najczęściej wykonywanych badań obrazowych należą: USG miednicy, USG piersi, USG jamy brzusznej, USG tarczycy, EKG spoczynkowe.
    (AM, źródło: Brandscope)

  5. Po czterech miesiącach Aviva zawiesza sprzedaż AC na godziny, dostępnego przez aplikację na smartfony TERAZ by Aviva* – informuje „Puls Biznesu”.

    Gazeta pisze, że dystrybucja krótkoterminowego autocasco zostanie zawieszona 18 października. Powodem tej decyzji ubezpieczyciela jest fiasko planów strategicznych w postaci pozyskania 100 tys. klientów produktu w okresie wakacyjnym, choć aplikację pobrało i aktywowało ponad 80 tys. internautów.

    Marka TERAZ by Aviva wystartowała 19 czerwca tego roku.

    ***

    *http://www.gu.com.pl/...

    Więcej:
    „Puls Biznesu” z 3 października, Karolina Wysota „Aviva zawiesza projekt TERAZ”
    https://www.pb.pl/...
    (AM, źródło: „Puls Biznesu”)

  6. Ponad 500 osób uczestniczyło w tegorocznym Kongresie Unilink, który odbył się 12 października w warszawskim hotelu Double Tree by Hilton. Ta największa w Polsce multiagencja rozwija się bardzo dynamicznie, szczególnie dzięki przejęciom innych podmiotów. Największą transakcją w mijającym roku była akwizycja Consultii. Unilink przygotowuje się też do ekspansji zagranicznej. Wszystko wskazuje na to, że cel zdobycia 2 mld przypisu do 2021 roku jest w zasięgu spółki.

    Sytuacja na polskim rynku ubezpieczeń sprzyja dominacji agregatorów, którzy mają mocniejszą pozycję negocjacyjną w relacjach z zakładami ubezpieczeń oraz większy kapitał na inwestycje w technologię czy marketing. Unilink opiera swoją strategię na pełnej ofercie rynkowej oraz indywidualnych relacjach agent-klient, wspartych przez innowacje technologiczne. Do listy narzędzi cyfrowych dostępnych agentom Unilink dołączyły niedawno aplikacja mobilna oraz program CRM.


    W Kongresie uczestniczyła liczna reprezentacja zarządów zakładów ubezpieczeń. Obecni byli między innymi: prezes D.A.S. Rafał Hiszpański, prezes Ergo Hestii Piotr Maria Śliwicki, prezes Generali Andrea Simoncelli, prezes InterRisk Piotr Narloch, prezes Warty Jarosław Parkot oraz prezes Wiener Anna Włodarczyk-Moczkowska.

    Wydaje się, że rola dobrze zarządzanych i doinwestowanych podmiotów, takich jak Unilink, będzie na polskim rynku dystrybucyjnym coraz bardziej dominująca. Mniejszym graczom, a w szczególności indywidualnym agentom coraz trudniej będzie dotrzymać kroku ogólnopolskim podmiotom dysponującym najnowszymi technologiami, kapitałem i uprzywilejowaną pozycją negocjacyjną w relacjach z zakładami ubezpieczeń. Indywidualni agenci dysponują za to kapitałem społecznym, czyli wieloletnimi, opartymi na zaufaniu relacjami z klientami oraz wysoką ekspertyzą zawodową.

    O tym, jak agent może budować przewagę konkurencyjną mówił odwołując się do przykładów ze świata sportu trener Szymon Kudła. Zachęcał, żeby przezwyciężać panującą na rynku przeciętność, być profesjonalistą, otwierać się na nowe sposoby działania oraz wykorzystywać siłę pracy zespołowej.

    Na scenie pojawili się także ubezpieczyciele, występując w rzadkiej w naszej branży formule stand-upu. O liczbach i planach na przyszłość mówił zwięźle prezes Unilink Igor Rusinowski. Agenci mieli też okazję poznać następcę Marka Goli, nowego członka zarządu Piotra Głowskiego (Marek Gola pozostaje w zarządzie, ale podejmie się nowych obowiązków związanych z rozwojem międzynarodowym Unilink oraz integracją przejmowanych multiagencji).


    Kongres Unilink zapadnie w pamięć ze względu na swoją skalę, profesjonalną organizację oraz wysoki poziom koncentracji na kluczowych kwestiach. Igorowi Rusinowskiemu i jego zespołowi udało się w tym wszystkim zachować relacyjny i osobisty charakter imprezy, co jest naprawdę ogromnym wyzwaniem, gdy na sali zasiada pół tysiąca osób. Podobne wyzwanie stoi przed zarządem Unilink również w codziennym biznesie, gdzie szybki wzrost należy połączyć ludzkim, relacyjnym wymiarem ubezpieczeń. Trzymamy kciuki za powodzenie tego niełatwego planu.
    Aleksandra E. Wysocka

  7. Gdy z perspektywy lat przyjrzymy się obecnemu rokowi, to łatwo będziemy mogli zauważyć, iż wyróżniało go kilka charakterystycznych cech. Takich jak choćby historyczne decyzje personalne we władzach instytucji rynku ubezpieczeniowego. Niedawno bowiem, po ponad dekadzie doszło do zmiany na stanowisku prezesa zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Teraz zaś wygasła kadencja Rzecznika Finansowego.

    Kończąca się w ubiegłym tygodniu kadencja Aleksandry Wiktorow na stanowisku RzF była dla instytucji okazją do wielu podsumowań, dotyczących między innymi rynku ubezpieczeń. Dzięki temu mogliśmy się dowiedzieć, że na przykład istotne poglądy RZF okazały się skutecznym instrumentem wsparcia klientów w sporach sądowych z ubezpieczycielami. W około 90% spraw, w których Rzecznik wydał istotny pogląd, sędziowie wydawali wyroki korzystne dla ubezpieczonych.

    Szeroka paleta nowości produktowych

    Charakterystyczną cechą ostatnich kilku dni był również prawdziwy wysyp nowości w zakresie podstawowej działalności towarzystw. Jednym z najbardziej interesujących akcentów było dołączenie Banku Pocztowego do grona partnerów bankowych Warty. Na uwagę zasługiwał tez debiut PZU Mieszkanie Na Wynajem – najnowszej oferty największego polskiego ubezpieczyciela przygotowanej wspólnie ze start-upem w ramach akceleratora MIT Enterprise Forum CEE, dostępnej na specjalnej platformie internetowej. Wspomnieć należy również o debiucie nowej odsłony ubezpieczenia Ochrona Prawna dla osób wykonujących zawód medyczny, wprowadzonej przez Inter Polska.

    Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 43 z datą wydawniczą 21 października.
    Artur Makowiecki
    news@gu.com.pl

  8. 11 października był ostatnim dniem urzędowania Aleksandry Wiktorow jako Rzecznika Finansowego. Po ośmiu latach – czterech jako Rzecznik Ubezpieczonych i czterech jako RzF – pożegnała się z zespołem.

    Na razie nie wiadomo, kto będzie następcą Aleksandry Wiktorow. Paweł Jurek, rzecznik Ministerstwa Finansów, przekazał „Rzeczpospolitej”, że minister finansów Jerzy Kwiecińskizłożył do premiera wniosek o powołanie nowego Rzecznika Finansowego, ale do czasu rozstrzygnięcia nie ujawni danych personalnych. Aleksandra Wiktorow może pełnić dotychczasową funkcję do czasu powołania następcy*. Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1348) pozwala, aby jedna osoba była Rzecznikiem przez dwie czteroletnie kadencje.


    Aleksandra Wiktorow, doktor nauk ekonomicznych, urodzona w 1952 r., ukończyła studia w Szkole Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie, ze specjalizacją w zakresie ubezpieczeń społecznych. W 1984 r. obroniła doktorat na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

    W latach 1973–1990 pracowała w Zakładzie Warunków Bytu w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych. W latach 1993–2006 związana z Akademią Finansów (dawniej Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości). Pełniła funkcję m.in.: dziekana Wydziału Ubezpieczeń na Życie i Zarządzania Funduszami Ubezpieczeniowymi, prorektora do spraw dydaktycznych i studenckich, kierownika Katedry Ubezpieczeń.

    W latach 1994–2010 (z przerwą 2001–2007) współpracowała z Instytutem Badań nad Gospodarką Rynkową.

    Od 1991 do 1993 r. sprawowała funkcję wiceministra w Ministerstwie Pracy i Polityki Socjalnej w rządach Jana Krzysztofa Bieleckiego, Jana Olszewskiego i Hanny Suchockiej, odpowiadając za ubezpieczenia społeczne oraz bezpieczeństwo pracy. W 1993 r. bez powodzenia kandydowała do Sejmu z ramienia Kongresu Liberalno-Demokratycznego.


    W latach 1996–1998 była współpracownikiem Biura Pełnomocnika Rządu do spraw Reformy Zabezpieczenia Społecznego.

    Od 1999 do 2000 r. pełniła funkcję wiceprzewodniczącej rady nadzorczej PZU Życie, a od 1999 do 2001 r. była członkiem rady nadzorczej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Od 18 maja 2001 do 1 czerwca 2007 r. (z rekomendacji Unii Wolności) zajmowała stanowisko prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W 2010 roku  powołana przez Prezesa Rady Ministrów do Rady Gospodarczej. Od 1996 roku członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej dla Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych. W latach 2011–2015 była Rzecznikiem Ubezpieczonych. 11 października wraz z wejściem w życie ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym została pierwszym RzF.

    ***

    *„Rzeczpospolita” z 11 października, Anna Cieślak-Wróblewska „Kto będzie nowym Rzecznikiem Finansowym”
    https://www.rp.pl/...
    AM, news@gu.com.pl
    (źródło: RzF, „Rzeczpospolita”, gu.com.pl)

  9. Agencja ratingowa S&P Global Ratings potwierdziła długoterminowe ratingi kredytowe i oceny siły finansowej „A-” dla Grupy PZU. Perspektywy dotyczące wszystkich podmiotów pozostają pozytywne.

    „Perspektywy są pozytywne, ponieważ Grupa PZU jest dobrze przygotowana do wykorzystania swojej silnej pozycji w sektorze ubezpieczeń, bankowości i zarządzania aktywami w Polsce i może utrwalić swoje osiągnięcia w zakresie solidnych, stabilnych zysków i pozycji w sektorze” – podała agencja w komunikacie.
    (AM, źródło: stooq,pl ISBnews)

  10. Goście i artyści sobotniego „Show French Touch” byli objęci ochroną ubezpieczeniową przygotowaną przez firmę brokerską EIB.

    W minioną sobotę w Teatrze Wielkim Opery Narodowej w Warszawie odbyła się jubileuszowa, piąta Gala „Show French Touch”. Wydarzenie, które zgromadziło ponad 2 tys. gości ze świata kultury, sztuki, nauki, biznesu i polityki było zwieńczeniem Święta Francji w Polsce „French Touch La Belle Vie”.

    - Cieszymy się, że to właśnie nam organizator powierzył przygotowanie ochrony ubezpieczeniowej tego wyjątkowego wydarzenia- mówi Rafał Kaszubowski,prezes zarządu EIB.

    Wśród artystów byli m.in. wstępujący po raz pierwszy w Polsce tancerze kabaretu Moulin Rouge, obchodzącego właśnie jubileusz 130-lecia. Niedzielną retransmisję uroczystości można było zobaczyć w telewizji TVN.
    (AM, źródło: Brandscope)